9 Oktober 2009

Bukan Keliwon

Jarum pendek menunjukkan pukul 2.
Aku sorang.
Lepak ruang tamu dengan mata masih belum mahu lelap.
Dan ada baki kerja yang tertunggak.
Cuba siapkan separuh,untuk dapatkan feel mengantuk kononnya.

Separuh siap.
Tiba-tiba,ada bunyi datang dari arah dapur.
Seolah macam ada orang kat dapur.
Kalau kita masuk dapur,apa yg selalu kita buat?
Itula bunyi yang aku dengar.
Saat tu rasa mahu jengah ke dapur.
Tapi,tak berani.

Tak jadi stay lama-lama.
Terus berkemas naik atas.
Dalam tak berani,berdegil juga nak tengok apa yg kat dapur.
Untuk pastikan line clear.
Mata tertancap pada pintu fridge yg terbuka sedikit.
Saat tu,rasa bulu roma berdiri tegak.

*Telan air liur*

Tutup pintu fridge tu dan jalan keluar pelan-pelan.
Sampai tangga,terus larrriiiiii...... laju-laju naik atas.

Ini betul-betul,bukan cobaan!

Label: ,

6 Ulasan:

Anonymous dee berkata...

weh seraaammmm..!!!

9 Oktober 2009 12:35 PTG  
Blogger littlephia berkata...

hishhhhhh... tegak bulu roma.

**dah la duk rumah sorang2.

9 Oktober 2009 12:58 PTG  
Blogger is-nanie berkata...

masa tuh lampu terbukak ke.. tutup?
fridge tuh terbukak sendri ke?
hr tuh mase hosmet aku cuti raya lg... aku sorang2 duk umah.. jiran sebelah pon xde org..
nsbaik xde pape yg pelik.. huhu..

9 Oktober 2009 2:11 PTG  
Blogger susudalambotol berkata...

apakah itu? anak keliwoon ke?

9 Oktober 2009 3:36 PTG  
Blogger tembun berkata...

akk hidd..hehhe ley lak anak keliwon yeah....
;p

kak,
baru minggu lepas dw baca ttg cerita seram yg kerap berlaku di dapur

juz wonder nape selalu terjadi kat dapur yeah?
"dorang" lapo ke atau suka memask kak?

12 Oktober 2009 4:20 PTG  
Blogger Potlandlord berkata...

dee,kak piya dan is:

aku mmg takut tiem tuh.tapi buat2 kool:D

kak hidd:anak keliwoon ok lagik.jgn ibu keliwoon.takutttt!

dwi:tak tahu la kenapa bhgn dapur begitu sesuatu dgn kes2 mcm nie.kenapa eh?

30 Oktober 2009 2:56 PTG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama