31 Julai 2009

Kerja kawen

Minggu ni agak beda sedikit.

Di samping aktiviti santai dihujung mggu,ada jemputan walimatulurus dari kawan seopis.Kali ke-3 jemputan selepas giliran 2 gades yg sudah bgelar ibu kini.Sekejap sangat masa berlalu kan?Pejam celik buka katup,tup tup dah sampai masa.

Menghadiri majlis perkahwinan rakan taulan memang meriah.Perkara paling best bila dapat bertemu dengan temen-temen lama merangkap sezaman U.Memang happening!

Dan aku pula kalau tiap kali menghadiri majlis sebegini,harus kena sediakan skrip untuk menjawab persoalan yg sama tapi bunyinya lain-lain.

"Majlis kau bila lagi?"kata A
"InsyaAllah,tahun depan,kalau takda aral" balas aku
"Eh,ko btunang tahun lepas kn.Bila nk langsung nie?" beria B bertanya
"Ade rezeki,tahun ni jugak aku jalan" jawab aku acuh tak acuh
"Wei..kau bila lagi nih,kahwin nie kann..."cakap C sambil sengih
"Halla..aku tahu la kau baru kahwin,bai!" bidas aku

Haha.

Senario diatas memang biasa.Ni belum dicampur adukkan dengan soalan sedara mara lagi.Memang zaas la.Orang tua cakap,buatla sederhana mungkin.Memang aku mahukan sederhana dan meriah.Walaupun seperti ukur baju dibadan sendiri,tapi itu semua perlukan masa dan pengaliran wang yg betul-betul kukuh.

Bila kita dah maju setapak dalam perhubungan,itula yang kita dapat.Dugaan.

Aku pun tak sabar nak kawen weh.Betul! =p

Label: , , , ,

11 Ulasan:

Blogger lamkafasayhah berkata...

mudah2an...selalunya kata2 merupakan doa...moga DiAtas permudahkan doa kamu ya...hehhehe

31 Julai 2009 6:45 PTG  
Blogger Potlandlord berkata...

mudah-mudahan.InsyaAllah :> kamu?

31 Julai 2009 6:55 PTG  
Blogger littlephia berkata...

semoga cepat sampai jodoh fie!

bertunang lama2 pun byk dugaan. macam akak, tak bertunang. langsung nikah jee. insyaAllah :)

31 Julai 2009 7:30 PTG  
Blogger Potlandlord berkata...

Aminn...thanks kak phia :>

xnak lama2 sgt.sedang bekerja keras la nih.caiyok2!!

31 Julai 2009 8:05 PTG  
Anonymous dee berkata...

apa2 pn, jgn lupa jemput!

31 Julai 2009 10:28 PTG  
Blogger is-nanie berkata...

semoga dipermudahkan semua urusan... ^^

3 Ogos 2009 8:56 PG  
Blogger Potlandlord berkata...

dee:messtii!nnti ko bawa pasangan eh :>

is:aminnnn.

3 Ogos 2009 10:22 PG  
Blogger susudalambotol berkata...

perkara tu takkan berhenti. lepas dah kahwin, bila nak dpt anak pulak? lepastu, bila nak bercucu?

see.

4 Ogos 2009 8:27 PG  
Blogger Potlandlord berkata...

haha.

persoalan berantai tu.pasti lagi mencabar selepas kawen.

true :)

4 Ogos 2009 9:44 PG  
Blogger tembun berkata...

haha
aku pun x sabar nak kawen
nak jadi ibu muda mcm Hidd
:)

6 Ogos 2009 3:59 PTG  
Blogger Potlandlord berkata...

aku bersabar bila tak baca entry nie dan jadi tak sabar-sabar bila baca entry ni berulang kali.

Hahaha

6 Ogos 2009 6:07 PTG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama