8 Julai 2009

Makan dalam

Carta emosi menurun beberapa hari yang lalu.

Kesan salah paham daripada orang yg pada pandangan aku terlalu mahukan kesempurnaan.Mahukan sempurna dalam semua perkara.Mahukan kelihatan bagus dalam perbuatan.Mahukan perincian dalam setiap penjelasan.Akibat dari perselisihan faham yg aku sendiri tidak tahu asal usul puncanya,aku mengalah.Aku diam.Diam bukan sebab aku loser,tapi mengalah sebab aku malas nk berbolak balik pada perkara yg aku tak pasti.Perkara terjadi memang diluar pengetahuan aku,jadi apa masalah kalau jawapan aku memang begitu,"Tak pasti" dan "Tak tahu".

Aku tak pasti sebab aku tak nak syok sendiri mengata itu ini dan tidak tahu aku bukan dikira tidak mengambil tahu langsung.Kamu jelas,bukan??

Ok,Tuhan sedang menguji.

Aku balik umah mak.Ini ubat yang paling bkesan bila aku drundung emosi begini.Terapi aku adalah air tangan mak.Jarang aku berkongsi cerita masalah duka tapi mak tahu.Anak mana yang dapat menyembunyikan air muka dari pengetahuan maknya.Naluri keibuan seorang emak mampu rasa sampai ke dalam tulang putih.

 Kata manis dari puan susu:
Walaupun kadang-kadang kita rasa ada orang tak suka kita, benci kita, mengutuk kita, doa yang buruk-buruk pasal kita, cakap bukan-bukan pasal kita, berkira dengan kita, lupakan kita TAPI kita kena ingat masih ada orang lain yang ambil tahu dan sayangkan kita selain dari golongan-golongan yang disebut. Apa yang jadi dalam hidup kita sebenarnya adalah kekuatan untuk kita tempuh hidup akan datang :)


Sokong,yg arif!Ya,aku masih ada insan-insan yang mampu buat aku senyum kembali.Aku ade mak,adik-adik yg berbagai ragam,gege yg sentiasa dengan aksi terlampaunya,amir yg selalu simpan curi remote tv dan yang paling tunjang utama, aku ade ijam yang selalu dgn aku susah senang.Bukan kah mereka lebih bermakna dari mereka yang kelihatan seperti diatas.

"Nikmat ape yang aku kufurkan lagi?"

Aku juga ade kawan-kawan yang bisa ada disitu.Pada aku,gelaran kawan baik belum tentu terjaminnya hubungan persahabatan tapi lebih baik berusaha menjadi kawan terbaik kerana disitu kita belajar perihal memberi dan menerima.Disitu,kita belajar erti kawan dan lawan :)

p/s:Terjawab sudah persoalan kamu.Mungkin kamu kini sedang cuba untuk menutup ke"malu"an mu dengan kesempurnaan itu.Biarkan..

Label: , ,

3 Ulasan:

Blogger susudalambotol berkata...

sebab itu kak hid bila susah hati, selalu pulang kepada keluarga. walaupun kita tak bercerita tapi cukuplah dapat tengok family kita kan?

:)

9 Julai 2009 3:52 PTG  
Anonymous Mok berkata...

Aku macam dapat agak sape.Tu la..orang lain tgh makan korang sbuk dok pung pang itu ini.

Ala..ok jela.Nanti aku banje korang double nan sempena besday aku.OK?

10 Julai 2009 11:08 PG  
Blogger -yani- berkata...

sy sokong jugak yg arif..
baiklah kite berusaha menjadi kawan yg terbaik..
jd kawan baik tapi tak terbaik pun apa gunanya

10 Julai 2009 3:33 PTG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama