25 Ogos 2009

Satu Ramadhan

Satu Ramadhan tahun ni memang aku ingat sampai mati bila berita yang aku terima pada malam Ramadhan tentang kematian.

Terkejut.Sedih.

Aku tidak berapa kenal dengan arwah nenek ijam tapi berita kematiannya cukup merentap jantung aku untuk sesaat.Dan sebelum itu,aku dan ijam sempat sembang-sembang kosong.Topiknya berbaur kematian juga.Macam tahu-tahu je.

Aku rasa semacam dengan kematian kebelakangan ni.Lagi-lagi,berita yang aku terima kematian seperti email berantai.Sungguh!Samada ada pertalian darah atau tidak,berita kematian tu boleh buat jantung aku mati berfungsi.

Pada itu,aku berdoa.


Biarla Tuhan cabut nyawa aku pada Ramadhan lain ketika aku sudah mendapatkan gelaran puan sekurang-kurangnya.

Waallahualam.

Label: , ,

5 Ulasan:

Blogger littlephia berkata...

takziah kpd nenek ijam.

kak phia selalu doa kat Allah kalau nak ditarik nyawa biarlah kak phia sempat mengucap dulu. bukan yang mengejut2.

nauzubillah.

26 Ogos 2009 1:39 PTG  
Blogger susudalambotol berkata...

bagus ingat mati. sekurang-kurangnya kita bersedia dalam keadaan macamana sekali pun :)

27 Ogos 2009 9:48 PG  
Blogger violet_abbey berkata...

hmm..setuju..sy harap sy mati ketika solat..sekurangnya..hati bersama allah..bukan diuji dgn cobaan dan azab..

27 Ogos 2009 5:23 PTG  
Blogger tembun berkata...

kata-kata akk benar.

28 Ogos 2009 10:00 PG  
Blogger FdausAmad berkata...

Gua nak ajak lu lepak blog gua.Rilek rilek.

6 September 2009 7:00 PTG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama