6 Ogos 2009

Semangat buku

Kejadian berlaku pada minggu sudah.

Berlokasi di sebuah toko buku bertempat di shah alam.Kali terakhir meninggalkan jejak hujung tahun lepas.Seingat aku,kali terakhir buku tahun lepas yg dibeli adalah Lah Tahfzan(jangan Bersedih lagi).Buku tu dah lusuh disebabkan kesekian berapa kali aku baca.Biar berulang kali,asalkan aku boleh sedut masuk setiap kalimat dalam buku tu agar benak dalam hati.

Aku masuk berlenggang.Hanya bawa purse dan barang lain layak sumbat dalam poket je.Mahu cari buku perlukan tenaga kedua-dua belah tangan.Macam-macam buku nak dicapai nanti.Belek berjam-jam pusing berkali-kali tapi sudahnya buku yang dibeli bukan penuh dua tangan pun :D

Terus ke kaunter.Bersiap untuk beratur tapi perasan purse yg dipegang hilang tiba-tiba.

Sudah!Waduh!Tercicir ka?

Patah balik.Sanggup aku tawaf disetiap rak yg disinggah.Selak celah buku-buku tapi takda.Mungkin terletak atas mana-mana buku sebelum aku beralih tempat.Takda.Pusing-pusing lagi tapi takda juga.

"Kalau tak tercicir kat sni,kat mana lagi" monolog lagi.

Sedang menarik nafas dalam-dalam,mata tertancap kat bawah.Saat itu,aku rasa mahu ketuk kepala sendiri laju-laju.

Beg duit betul-betul parking bawah ketiak sendiri.Aku memang tepuk dahi la..:))

Label:

9 Ulasan:

Blogger lamkafasayhah berkata...

hehehehe...lawak nie...

6 Ogos 2009 6:46 PTG  
Anonymous dee berkata...

haha. sengal.

6 Ogos 2009 8:58 PTG  
Blogger .::haS::. berkata...

aku pun slalu je..especially bila gi shopping...kunci kat celah jari pun x ingat..purse kat ketiak pun x perasan..

6 Ogos 2009 9:14 PTG  
Blogger Potlandlord berkata...

dee:kadang2,aku memang sengal.tak boleh tak sengal :D

has:tula.kau pasti tak nmpk sebab genggaman tangan kamu lebih padat dari segugus kunci.montok la katakan ;)

6 Ogos 2009 11:15 PTG  
Blogger Potlandlord berkata...

lamka:memang lawak.keras sekejap sebab tahan ketawa kuat-kuat :))

6 Ogos 2009 11:16 PTG  
Anonymous TulipMerah berkata...

haha..adakah itu menunjukkan tanda2 umur sudah meningkat?:)
mimi pn slalu cmtu fie..padahal benda ada jer kt tgn..panik lebih..hehe...

7 Ogos 2009 9:25 PG  
Blogger Potlandlord berkata...

mie:ramai betul yg seangkatan nih.ok.welcome to the club..:))

7 Ogos 2009 9:46 PG  
Blogger Me WaNiNa berkata...

haha..aku pon slalu begitu!

17 Ogos 2009 8:25 PG  
Blogger Potlandlord berkata...

wanina:lorr..ko pun juga ke?:))

17 Ogos 2009 2:50 PTG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama