11 September 2009

Laju-laju Ramadhan

Lama tertinggal catatan.

Rindu.

Banyak mahu dikongsikan tapi masa aku bersepai.
Entry dah basi simpan lama dalam peti simpanan.
Nanti-nantila aku pikir.
Bukan bertangguh tapi entry tertangguh sebab aku siapkan separuh jalan.

Alasan.

Satu yg pasti tentang Ramadhan tahun ni.
Masa berlalu sangat pantas.
Hasilnya,terasa berpuasa laju-laju.
Kutip pahala ramadhan harus laju-laju juga.
Aku tak pasti Tuhan catit selaju juga.

Sebab puasa aku rongak.
Bukan ponteng la wei.
Apatah lagi cuti free.
Bangga dapat full.
Korang?

Tapi hati aku sekecil semut bila persoalkan apa yg aku dapat selain lapar dan dahaga?Bunyi macam hebat kalau dapat berpuasa penuh tapi kalau dalamnya zero?

Kesian.

Menjaga puasa agar tidak terbatal jauh lebih senang daripada menjaga tidak terbatal pahala puasa.Lebih dari itu sebenarnya.


Ada lagi baki 10 :)

Label: , ,

4 Ulasan:

Blogger littlephia berkata...

masa sangat pantas sekarang.

andai boleh bekukan sekejap dan aturkan semula tapi apakan daya...

baki lagi 8 hari tu cuba yg sebaiknya pulak.

:)

11 September 2009 6:11 PTG  
Blogger susudalambotol berkata...

nak menulis tak semestinya hari-hari kan? nak menulis pun tunggu mood. kalau tak ayat macam budak tadika dan tak rasa itu diri sendiri yang menulis.

yelah, puasa tahun ni macam kartun. tak sempat nak buat itu ini. tau2 dah hujung puasa.

15 September 2009 9:04 PG  
Anonymous violet_abbey berkata...

ya benar..tambah2..balik umah sgt penat sb drive balik keja dah nak berbuka..salu xlarat tarawikh..aduh..rongak je..hmm apa nak jadi..keja punya pasal..pahala xsempat nak kutip..:(

16 September 2009 10:04 PTG  
Blogger f.i.f.i.E berkata...

kawan-kawan.

selamat hari raya.maf zahir batin.tak sempat feedback sebab dah cuti awal2 sebelum raya.

28 September 2009 12:22 PTG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama